چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

رئیس سازمان صدا و سیما روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره ممنوع التصویری شهردار تهران سؤال خبرنگاران را با سؤال جواب داد و گفت: برای چه ایشان باید ممنوع التصویر باشند؟

به گزارش همشهري، اگرچه همه اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند اما واقعيت اين است كه طي 2ماهي كه ازانتخاب شهردار جديد تهران مي‌گذرد اخبار و چهره محمدعلي نجفي برخلاف آنچه طي 12سال گذشته در مورد سلف وي رايج بود از سوي رسانه ملي‌پوشش داده نمي‌شود. كار به جايي رسيده كه حتي در نخستين نشست خبري شهردار تهران خبرنگار واحد مركزي خبر در حضور خبرنگاران حاضر در جلسه وقتي نامش براي طرح سؤال از شهردار تهران قرائت شد از حضور در پشت تريبون خودداري كرد. از همان موقع بود كه شايعه ممنوع التصويري محمد علي نجفي در ميان اصحاب رسانه تقويت و باعث شد تا يكي از خبرنگاران از نجفي درباره صحت وسقم ممنوع التصويري‌اش درصدا و سيما بپرسد.

نجفي نيز در پاسخ از مصاحبه مفصلش با يكي از خبرنگاران صدا وسيما در حاشيه نشست با فرماندهان نيروي انتظامي سخن گفت و اينكه اين مصاحبه از تلويزيون پخش نشد. محسن هاشمي هم به‌عنوان رئيس شوراي شهر تهران، ري و تجريش در واكنش به سؤالات افكار عمومي، دلخوري خود از رسانه ملي را اينگونه مطرح كرد: در شرايطي كه شوخي‌هاي اعضا در جلسات شوراي شهر به‌صورت كامل از رسانه ملي منعكس مي‌شود چرا اخبار مصوبات شورا بازخوردي ندارد؟

محسن هاشمي حتي از تشكيل كميته‌اي براي بررسي دقيق اين موضوع و دعوت احتمالي رئيس سازمان صدا و سيما به شوراي شهر خبر داد. محمود ميرلوحي عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهرهم در تذكري به صداوسيما گفت: قبل از ما مديران شهرداري تهران از اين شبكه به آن شبكه مي‌رفتند، گويي تشك و رختخوابشان را هم در صداوسيما پهن كرده بودند و هر روز مصاحبه داشتند اما دراين دوره چرا رويكرد رسانه ملي متناسب با ما همانند گذشته نيست؟ علي اعطا سخنگوي شوراي شهر پنجم هم در اين باره گفت: تصور ما اين نيست كه آقاي نجفي ممنوع‌التصوير است اما انتظار داريم كه صدا و سيما همان رويكرد حمايتي 14سال دوران مديريت آقاي قاليباف را دردوران مديريت محمد علي نجفي ادامه دهد.

اين فشارها اما عقب نشيني درپي نداشت تا جايي كه حتي در يكي از جلسات صحن علني شوراي شهر از دوربين‌هاي رسانه ملي كه هميشه بهترين نقطه صحن را در اشغال خود داشتند ديگر خبري نبود. خبرنگاران واحد مركزي خبر حتي با رفتاري قهرگونه پوشش اخبار رئيس شوراي شهر تهران را نيز مسكوت گذاشتند تا اينكه امين عارف‌نيا، مدير روابط عمومي شهرداري تهران از برگزاري جلسه‌اي خوب با ميرباقري معاون سيماي رسانه ملي خبر داد. به گزارش شهرنوشت، اين نشست در مورد بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي تلويزيون براي انعكاس خدمات شهرداري تهران و فرهنگسازي‌ درخصوص حقوق و وظايف شهرداري بود كه قرار است به انعقاد تفاهمنامه‌اي ميان شهرداري تهران با صدا و سيما در آينده‌اي نزديك منجرشود.

اما روز گذشته نيز رئيس سازمان صدا و سيما به سكوت خود درباره ممنوع‌التصويري شهردار تهران پايان داد. علي عسگري در حاشيه جلسه ديروز هيأت دولت در جمع خبرنگاران حاضرشد و لب به سخن گشود و در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا، مبني بر اينكه آيا محمدعلي نجفي شهردار تهران ممنوع التصوير شده است، در كمال تعجب گفت: نه! براي چه ايشان بايد ممنوع التصوير باشند؟

کد خبر 386333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha